חגיגה מקורית – יום הולדת 'הישרדות'

יום-הולדת בלתי נשכח

יום-הולדת זהו יום מיוחד עבור חתן/כלת השמחה ומשפחתם, כל ילד מחכה לחגיגת יום ההולדת שלו כדי לחוש שאוהבים אותו, משקיעים בו ושמחים איתו. כל ילד מעוניין בחגיגת יום-הולדת שמחה, מרגשת, מהנה ומקורית שתזכיר לו את היותו יחיד ומיוחד. כדי שחגיגת יום-ההולדת תהיה שמחה ובלתי נשכחת, יש לחשוב על רעיונות לא שגרתיים, אחת הדרכים המעניינות לחגוג יום-הולדת הינה יום-הולדת 'הישרדות'.  

מהי 'הישרדות'?

'הישרדות' הינה תוכנית טלוויזיה מסוג תוכניות מציאות (ריאליטי), במסגרת התוכנית נאספו אנשים מרקעים שונים, חולקו לשני שבטים, ונדרשו לשרוד באיים בלתי מיושבים בכוחות עצמם. מלבד ההישרדות עצמה קיבלו השבטים משימות שונות לבצע תוך כדי התמודדות בין השבטים ולאחר מכן התמודדות בין כל החברים כשבסופה של כל עונה שרד רק משתתף אחד והוכרז כמנצח. ההישרדות באיים מבוססת על יכולת התאחדות ושיתוף פעולה וכן על יצירתיות, חוסן, תושייה וכוח רצון. כל אלו באים לידי ביטוי גם בחגיגת יום-הולדת שמהווה דגם של התוכנית.

כיצד זה נראה?

פעילות של יום-הולדת הישרדות תהיה בנויה בקונספט דומה לתוכנית: הילדים יחולקו לשני שבטים בעלי אמצעי זיהוי שונים, לכל שבט יהיה אזור תחום משלו, והשבטים יתחרו זה בזה במשימות מאתגרות שונות. קיימים כיום מספר חברות ומפעילים המתמחים בהפקת חגיגות ימי-הולדת מקוריים אשר מציעים גם חגיגת יום-הולדת הישרדות וניתן לשכור את שירותיהם. מפעיל כזה דואג לכל הדרוש לצורך חגיגת יום-הולדת הישרדות: מנחה, מהלך הפעילות, ציוד נדרש, תפאורה וגימיקים. 

למי שמוכן להשקיע –

ניתן להפיק חגיגת יום-הולדת הישרדות גם ללא מפעיל חיצוני. לשם כך נדרשות קצת יצירתיות, השקעה, יכולת אומנותית ויכולת הנחיה. כאמור, הקונספט של יום-הולדת הישרדות הינו חלוקה לשני שבטים שמבצעים משימות אתגריות ותחרותיות. לכן יש ליצור מתחם עבור כל שבט, סמלי זיהוי, תפאורה, ומשימות מאתגרות. ההנחיה צריכה להיות נעימה וברורה, תוך כדי שמירה על חוקי המשחק. דבר נוסף שחשוב שהמנחה יזכור – חגיגת יום-הולדת נועדה להנאה ולגיבוש, ובחגיגת יום-הולדת הישרדות קיימים גם ערכים נוספים, המשחק הוא רק הדרך אל אותם ערכים. 

יום הולדת הישרדות: