פרקט עץ

מהו פרקט עץ?

פרקט עץ הוא ריצוף ייחודי אשר עשוי מעץ טבעי. פרקט עץ טבעי הוא סוג ריצוף מיוחד, אשר משרה אווירה חמה וביתית מצד אחד, אך גם אווירה יוקרתית מצד שני. ישנם שני סוגים של פרקט עץ טבעי. פרקט עץ רגיל עשוי מלוחות מעובדים של עץ אשר מונחים על הרצפה ונותנים לה מראה טבעי מיוחד. ישנו גם פרקט עץ לא מעובד, אשר נותן תחושה טבעית עוד יותר, ממש רצפת עץ טבעי. פרקט עץ הוא ריצוף כבד ויקר, אך רבים אוהבים אותו מאד, הן בגלל המראה הייחודי שהוא משווה לבית והן בשל קלות התחזוקה שלו.

סוגי פרקטים נוספים

ישנו גם פרקט שאינו עשוי מעץ טבעי. זהו פרקט סינטטי, הקרוי גם פרקט למינציה. פרקט למינציה זול יותר ופשוט יותר להרכבה מאשר פרקט עץ טבעי, אך הוא גם פחות עמיד, והתחושה שהוא נותן היא מעט פחות טבעית. אנשים רבים מעדיפים את פרקט הלמינציה על פני פרקט עץ טבעי, בעיקר בשל הפרש המחירים, אולם אחרים מוכנים להשקיע על מנת לקבל רצפת עץ טבעית ויפהפייה.

יתרונות של פרקט עץ

ריצוף של פרקט עץ הינו ריצוף מבודד מאד, הן מרעש והן מחום לכן רצפת פרקט עץ מתאימה מאד למקומות כמו ספריות וכדומה, אשר זקוקות לשקט. בנוסף, פרקט עץ קל מאד לניקוי ולתחזוקה. מים עלולים להרוס את העץ ולגרום לו לחות, בועות ואף ריקבון. לכן, כדי לנקות פרקט עץ יש ברוב המקרים צורך רק בטאטוא יסודי של הרצפה או בשאיבת אבק ממנה. אם ישנם כתמים על הרצפה, ניתן להשתמש במטלית סחוטה ובחומרים ייחודיים אשר מתאימים לפרקט. אסור להשתמש בשום חומר אחר. רצפת פרקט עץ מתנקה בקלות רבה.

לאן מתאים פרקט עץ

פרקט עץ מתאים לכל מקום, החל בבתים פרטיים ועד לאולמות. הייחודיות של הפרקט היא השילוב בין ביתיות לבין יוקרה, מה שמאפשר לריצוף פרקט להתאים לכל מקום: בתים, חנויות, משרדים, אולמות, ספריות ועוד. פרקט עץ טבעי אינו חייב להיות בצבע העץ – ניתן לצבוע את הפרקט בכל צבע, כך שיתאים לעיצוב של החדר כולו.

פרקטים בירושלים